Complimenten en klachten
Bij Profila Zorggroep vinden we het belangrijk dat je goede zorg krijgt. En dat je daar tevreden over bent. Als je blij bent, horen we het graag. Als er iets niet goed gaat, willen we dat ook graag weten.
Complimenten
Complimentjes, wie houdt daar nu niet van? Ben je tevreden met de zorg die je krijgt? Laat het ons dan vooral weten. Vertel het aan een begeleider of mail je compliment naar info@profilazorggroep.nl.
Klachten
Als iets niet goed gaat, is het belangrijk om erover te praten. Wat kun je doen?
Stap 1: Praat erover
Ben je ergens niet tevreden over? Vind je dat de begeleiders niet goed naar je luisteren? Of ben je boos of verdrietig? Praat met iemand die je vertrouwt: familie, een vriend of vriendin, buurman of buurvrouw.
Stap 2: Praat met je begeleiding
Je kunt ook praten met je begeleiders. Zij kunnen je verder helpen.
Stap 3: Vraag om hulp
Soms helpen gesprekken niet. Of je kunt met je begeleider niet over je probleem praten. Dan zijn er andere mensen bij wie je hulp kunt zoeken.
Als je ergens mee zit en je wilt het graag in vertrouwen aan iemand buiten Profila Zorggroep vertellen, kun je terecht bij de vertrouwenspersoon. Een vertrouwenspersoon kan naar je luisteren en als je dat wilt, meedenken over een oplossing.
Alles wat je aan een vertrouwenspersoon vertelt blijft geheim. Je mag een vertrouwenspersoon altijd bellen als je hulp nodig hebt. Ze helpen je graag en de hulp is gratis.
De vertrouwenspersoon voor Profila Zorggroep is Ingrid Middelkoop. Ingrid werkt bij het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Je kunt Ingrid bellen op 0183 68 28 29 of mailen naar ingridmiddelkoop@cbkz.nl.
Klik hier om meer te lezen over Ingrid
Vertrouwenspersonen onvrijwillige zorg
Er zijn ook vertrouwenspersonen voor onvrijwillige zorg. Onvrijwillige zorg is als je iets wilt, maar het mag niet van Profila Zorggroep. Of als je iets juist niet wilt, maar het moet van Profila Zorggroep. Als je graag met iemand vertrouwelijk wilt praten over onvrijwillige zorg, kun je terecht bij de vertrouwenspersonen via Stemgever. Bel 088 6781000 of kijk op www.stemgever.nl voor meer informatie.
Vertrouwenspersoon voor cliƫnten met een Jeugdwet indicatie
Als je een Jeugdwet indicatie hebt, kun je terecht bij een vertrouwenspersoon van Jeugdstem. Je kunt al je vragen en zorgen met hen delen. Kijk op de website van Jeugdstem of bel naar 088 555 1000.
Als je een klacht hebt, kun je eerst in gesprek gaan met je persoonlijk begeleider of de teamleider van Profila Zorggroep. Meestal is de klacht dan snel opgelost. Als dat niet helpt en je wilt je klacht officieel melden, kun je terecht bij de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Je kunt je klacht mailen naar klachten@cbkz.nl.
Heb je een jeugdwet indicatie? Dan kun je je klacht mailen naar de klachtenfunctionaris, maar ook naar de klachtencommissie van het CBKZ: klachtencommissie@cbkz.nl.
Als je een mail met een klacht naar het CBKZ stuurt, is het fijn als je de mail ook naar kwaliteit@profilazorggroep.nl stuurt. CBKZ gaat aan de slag met de klacht, maar dan is Profila Zorggroep wel op de hoogte van de klacht.
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld.
Wat te doen bij een (vermoeden van een) misstand? Klik hier voor onze klokkenluidersregeling.
Ben je tevreden? Vertel het anderen! Ben je niet tevreden? Vertel het ons!