Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bedoelen we dat een bedrijf zich bewust is van de impact op mens en milieu en een goede balans zoekt tussen people, planet en profit. Termen als duurzaamheid, circulariteit, social return en het scheppen van goede arbeidsomstandigheden zijn hierbij belangrijke thema’s.
Ons klimaat nodigt uit om Gods goedheid die helend werkt, te ervaren en te delen:
De natuur heeft een aantoonbaar effect op onze vitaliteit. Ritmes geven rust en houvast. Zintuigelijke prikkels zoals warmte en kou, lekker eten, geuren, muziek en kunst bieden genot, rust en stimulans. Veilige, schone gebouwen en buurten bieden ons veiligheid. Van wat ons is gegeven mogen we gebruikmaken, optimaal genieten en uitdelen. Tegelijkertijd hebben wij een rol in het vormgeven, zorgdragen voor en zorgvuldig omgaan met onze omgeving.
Het zingevingsklimaat gaat over het ervaren, bedenken en doen van dingen die zin hebben. En over het ontdekken van wat zin geeft aan ons leven of werk. Hierbij horen vragen als: Wat streven we na als mens, groep, team of organisatie en welke keuzes passen daarbij? Hoe kunnen we betekenis ervaren of toevoegen in onze activiteiten, taken, relaties en omgeving? Doen we de juiste dingen? Op onze locaties besteden we aandacht aan zingeving, levensvragen en levensgebeurtenissen. Dat doen we door hierbij stil te staan, door erover te praten, te vieren wat er te vieren valt en leed te delen en door op creatieve manieren met thema’s bezig te zijn.
In de teams en op onze locaties is onze christelijke identiteit daarin duidelijk merkbaar. Allereerst en bovenal door onze grondhouding in het contact met elkaar. Dat geeft rust en ruimte voor persoonlijke aandacht. Daarnaast is dit merkbaar in tastbare dingen (bijv. muurposters, thematafels) en in ontastbare dingen (bijv. jaarlijkse vieringen, dag- of weekopening met de bijbel, samen bidden, geestelijke zorg, muziek, taalgebruik).